جعلی Deliveroo Scam Panics مشتریان فرانسوی
شرکت تحویل غذا ، Deliveroo ، هفته گذشته تصمیم گرفت که یک شوخی آوریل آوریل را برای مشتریان فرانسوی خود بازی کند. با این حال مشتریانی که با تأیید بیش از 450 یورو پیتزا ایمیل تأیید جعلی از این شرکت دریافت کردند ، نتوانستند جنبه خنده دار را ببینند. در عوض ، مشتریان Deliveroo معتقد بودند که حساب های آنها هک شده است.
The Scam an April Fools ’Joke
در اول آوریل ، Deliveroo تصمیم گرفت که یک شوخی روز اول آوریل را برای مشتریان فرانسوی خود بازی کند. این شرکت برای هزاران کاربر برنامه خود ایمیل تأیید جعلی ارسال کرده است. ایمیل تأیید شامل نام مشتریان بود. و اظهار داشت که آنها 38 پیتزا آنچوی با قیمت کلی 466.40 یورو سفارش داده اند. همچنین اظهار داشت که Deliveroo به عنوان پاداش وفاداری 50 کیسه سس تند را به صورت رایگان پرتاب خواهد کرد.
متأسفانه ، شوخی Deliveroo's April Fools نتیجه معکوس داد زیرا بسیاری از مشتریان آن متوجه نشدند که ایمیل ها شوخی است. در عوض ، آنها فکر کردند که حساب های برنامه Deliveroo آنها هک شده است. و اینکه در آستانه دریافت مبالغ گزاف پول برای پیتزا که آنها سفارش نداده اند ، گرفته شد. یکی از مشتریان در توییتر اظهار داشت که هنگام دریافت ایمیل تأیید جعلی "تقریباً سکته کرده است".
هزاران مشتری به جای خندیدن ، به حالت وحشت درآمدند و در بانک های خود زنگ زدند تا پرداخت را متوقف کنند. Deliveroo همچنین با تماس تلفنی مشتریانی که سعی داشتند جلوی سفارشات جعلی را بگیرند ، مملو از آب بود.
شوخی نزدیک به واقعیت
مشکل ترفند متولدین آوریل Deliveroo این بود که خیلی نزدیک به واقعیت بود. معلوم نبود که شوخی باشد. این شباهت های نگران کننده ای با کلاهبرداری واقعی فیشینگ دارد که در آن نامه های ایمیل برای سفارش های گران قیمت به صندوق ورودی افراد می رسند. این ایمیل ها گیرندگان بی گناه را فریب می دهند تا بر روی پیوندهای موجود در ایمیل کلیک کنند تا اطلاعات حساب های آنلاین یا جزئیات شخصی آنها را بدزدند.
هنگامی که مشتریان Deliveroo متوجه جعلی بودن این ایمیل ها شدند ، بسیاری از آنها برای ابراز خشم به رسانه های اجتماعی رفتند. یکی از مشتریان عصبانی در توییتی نوشت: "این ارتباطات مغز و مرغ است." مشتریان دیگر خواستار نوعی جبران استرس ناشی از آن ، عمدتاً به شکل پیتزاهای رایگان بودند. دیگران چنان وحشت زده شدند که برنامه Deliveroo را از تلفن های هوشمند خود پاک کردند.
با این وجود ، تعداد کمی از افراد در شبکه های اجتماعی طرف خنده دار را دیدند.
پاسخ Deliveroo
سرانجام Deliveroo فهمید که شیرین کاری های آوریل . در نتیجه ، در تاریخ 2 آوریل ، اواخر شب ، Deliveroo France با انتشار بیانیه ای در توییتر ، از این شوخی معذرت خواست. این توییت تأیید کرد که ایمیل ها جدی نبوده اند و این یک شوخی ناموفق آوریل آوریل بوده است. در ادامه این بیانیه آمده است:
"ما بسیار متأسفیم. به خصوص که امنیت داده های شما از اولویت بالاتری برخوردار است و تحت هیچ شرایطی نباید شما را به این باور واداشتیم که حتی به عنوان یک شوخی ، احتمالاً داده های شما به خطر افتاده است. ما از روشهای امنیتی سختگیرانه ای استفاده می کنیم تا اطلاعات شما همیشه کاملاً محافظت شود. اعتماد شما برای ما از اهمیت بالاتری برخوردار است و ما امیدواریم که شما عذرخواهی ما را بپذیرید. "
از طرف مثبت ، هیچ مشتری Deliveroo فرانسوی در واقع کلاهبرداری نکرده و هیچ پولی از دست نداده است. با این حال ، این شیرین کاری نشان داده است که شناسایی کلاهبرداری واقعی فیشینگ برای مردم برایشان دشوار است.