یک مقام سابق دفاعی بریتانیا از گستردگی حمله سایبری وزارتخانه فاش کرد

0 Comments
VPNoverview.com

جزئیات بیشتری در مورد حمله سایبری مارس 2021 به آکادمی دفاع وزارت دفاع (MOD) در بریتانیا فاش شده است. افسر سابق آکادمی دفاع وزارت دفاع، مارشال هوایی ادوارد استرینگر گفت که این حادثه به برنامه‌های آکادمی دفاع برای بازسازی کل شبکه و انعطاف‌پذیرتر کردن آن سرعت بخشید.

استرینگر در یک مصاحبه تلویزیونی با اسکای نیوز درباره این حادثه صحبت کرد. این اولین بار است که یک مقام ارشد، هرچند بازنشسته، در مورد حمله سایبری صحبت می کند. زیرساخت، نقض را شناسایی کرد و به آکادمی اطلاع داد. مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) نیز از این حمله مطلع شد.

استرینگر گفت که آکادمی «فوراً هشدار» نسبت به احتمال حمله سایبری توسط یک دولت-ملت دارد. در حال حاضر، حملات سایبری تحت حمایت دولت ملت در دسته حملات "منطقه خاکستری" قرار می گیرند. چنین حملاتی معمولاً به سطح یک جنگ تمام عیار افزایش نمی‌یابد.

تا کنون، هویت عامل تهدید در دسترس عموم نیست. هنگامی که از استرینگر در مورد مظنونان احتمالی سؤال شد، از استرینگر اظهار داشت که کشورهایی مانند چین، ایران، روسیه و کره شمالی توانایی انجام یک حمله منطقه خاکستری را دارند. برای آسیب‌پذیری در برابر یک حمله باج‌افزار.

آکادمی دفاعی وزارت دفاع در پردیس بزرگی در آکسفوردشایر مستقر است. آکادمی تقریباً 28000 افسر، از جمله پرسنل نظامی، کارمندان دولتی، و دیپلمات ها را هر ساله آموزش می دهد.

حمله آکادمی دفاع پیامدهای «مهم اما قابل کنترل» داشت

استرینگر با صحبت در مورد عواقب حمله، ادعا کرد که در حالی که این حمله بود. نه "خشونت آمیز"، بلکه هزینه های دیگری داشت. استرینگر گفت: کارهایی که کارکنان ما می‌توانستند انجام دهند، هزینه‌های فرصتی داشت. «و ما می‌توانیم پولی را که باید برای بازسازی شبکه ارائه می‌کردیم، صرف چه چیزی کنیم؟ هیچ جسدی در خیابان ها وجود ندارد، اما هنوز هم آسیب هایی وارد شده است.»

یکی از نگرانی های مهم این بود که آیا بازیگر از شبکه های آکادمی برای نقض سیستم های فناوری اطلاعات وزارت دفاع استفاده کرده است یا خیر. استرینگر گفت که کاملاً مطمئن است که حمله فراتر از سیستم‌های آکادمی نیست. با این حال، گزارش ها ادعا می کنند که این شبکه هیچ اطلاعات حساسی را در اختیار نداشته است. از آنجایی که زیرساخت های فناوری اطلاعات آکادمی باید مورد بررسی قرار می گرفت و در نتیجه بازسازی می شد، معلمان و دانش آموزان از جمله افرادی بودند که بیشترین آسیب را دیدند.